Häng med på en häftig livsresa!

Konfirmationen är en resa, vecka till vecka under ett år, med mål om att utforska kristen tro.
Med bibeln som grund, med personliga reflektioner och delgivningar, samtal i smågrupper, hajker, läger, gudstjänster och praktisk tillämpning, så brukar konfaåret bli helt fantastiskt.
​
Det riktar sig till dig som går i årskurs åtta, men ibland även för lite äldre och yngre ungdomar.
​
Bakom konfirmationen står Missionskyrkorna i Hillerstorp och Törestorp, Korskyrkan i Kulltorp och Hamnkyrkan.
Upplägg
Varje onsdagseftermiddag under hösten och våren träffas vi i Hamnkyrkan. Vi fikar, lyssnar till undervisning och ber. Ibland pratar vi i smågrupper eller gör praktiska saker.
Vad innehåller konfa-året?
  • Hajker och läger
  • Spännande undervisning med rubriker så som:
    • Bibeln
    • Skapad av Gud
    • Familj och vänner
    • Anden
    • Döden och evigheten
    • Uppdraget​
  • Delaktighet i gudstjänster med avslutningsgudstjänst i september.
Kostnad
1200 kr. Då ingår läger, hajker, praktiska gånger osv.
Vi vill aldrig att ekonomi ska vara den avgörande faktorn för om ungdomar ska kunna få gå konfaåret. Om man därför vill ha ekonomisk hjälp med delar eller hela beloppet kan man direkt kontakta någon av föreståndarna.

Frågor?
Du kan alltid höra av dig till oss som arbetar i någon av församlingarna.
Mathias Lång, Pastor och föreståndare Hamnkyrkan - 070 387 66 37, mathias.lang@hamnkyrkan.se
Maria Alfredsson, Ungdomsledare Hillerstorps Missionskyrka - 070 322 26 79, maria@hillerstorpsmission.se
Lars-Gunnar Wettebrand, Pastor och föreståndare Hillerstorps Missionskyrka - 070 395 89 15, lg.wettebrand@hillerstorpsmission.se
Christer Gerle, Pastor och föreståndare Törestorps Missionskyrka - 070 948 86 90, christer.gerle@gmail.com
Axel Bälter, Ungdomsledare Hamnkyrkan, 073 349 99 42, axel.balter@hamnkyrkan.se
Viktiga datum
Terminstart för dig som är född 09: 20/9-23 (I anslutning till skolschemat. Vi återkommer om tid).
Infoträff för föräldrar: 23/8-23 17:30 - OBS! i Hillerstorps Missionskyrka
​
Sker i formuläret här nedan. Om du använder mobil, klicka på knappen.
IMG_9535.HEIC
Konfa