sportlov 2021

Nu är det dags för skidläger igen och detta år går turen till Kittelfjäll. Vi fyller bussen morgonen den 8:e februari och gör oss redo för avfärd ca kl 17:00 (mer info kommer). Det är en lång resa så se till att ha bekväma kläder och din bästa sovkudde. Tips för den ljudkänslige är att ha öronproppar med sig.

Få orter är lika mytomspunna och omtalade som skidorten Kittelfjäll i Västerbottens fjällvärld. Vida känt för unik skidåkning, sin fina lätta snö, sköna stämning och helt fantastiska förutsättningar för offpist, tar Kittelfjäll stor plats på den Skandinaviska skidkartan.

I Kittelfjäll finns det skidåkning för alla oavsett erfarenhet. Från övningsbackar till mer avancerade och utmanande åkning för den lite skickligare. Det kommer även finnas möjlighet att gå i skidskola med någon av våra ledare, ett hett tips en kall februaridag.

Vi bor på hotellet mitt i pisten, och får frukost, lunch, kvällsmat och kvällsmacka serverad i restaurangen.

Någon kväll i veckan kommer det även finnas möjlighet att bada i hotellets vildmarksbad, där finns både bastu och badtunna. LYXIGT!

Om man vill ha med sig extrapengar att handla godis, etc för så är det svenska kronor som gäller.

Anmälan

Anmälan är sluten och i första hand till för dig som bor i Hillerstorps närområde. Anmälan öppnar den 1/11.

Efter att du har anmält dig så kommer vi skicka ut vidare information via e-post.
Inbetalning sker till Sport For Life. När du anmält dig får du en faktura på mail i pdf-form. Därtill vill vi inte att pengar ska vara anledningen till att du inte kan följa med på resan, skulle så vara fallet så hör av dig till någon av oss ledare så kollar vi tillsammans på en lösning.

Lägret är för dig som är född 01-06 och är du under 18 kräver vi målsmans godkännande att du hänger med på resan.

Vad det gäller återbetalning vid oförutsedda händelser så som sjukdom m.m. så kan du läsa om SFL’s förhållning om det i samband med anmälan.

När det gäller uthyrning av skidor så går det att hyra skidor på plats, tips är att ringa upp till Kittelfjäll och förhandsboka skidor.

Resan är för dig som går i 7:an och uppåt. Så tipsa och dra med din polare så blir vi ett riktigt gott gäng detta året med.

Regler

När du anmäler dig till lägret så förbinder du dig under dessa regler. Om du inte kan följa dessa regler under veckan så riskeras du att skickas hem. Resan hem kommer inte att ersättas av oss utan du kommer få bekosta den själv.

• Lägret är helt fritt från alkohol, tobak och droger.

• Hjälm är obligatoriskt för ALLA – din billigaste livförsäkring!

• Vi lämnar dator, iPad och liknande hemma. Detta för allas trevnad och för att inte riskera att något går sönder eller försvinner.

• Alla schemalagda aktiviter är obligatoriska, det betyder att ALLA ska vara med.

• Vi respekterar och lyssnar på de ledare som är med. De är där för din skull och för att alla ska få ha ett så trevligt läger som möjligt.

Så anmäl dig och pusha på dina vänner, för det här, det vill du verkligen inte missa!

Vi vill aldrig att pengar ska vara anledningen till att du inte kan åka med på de resor vi arrangerar, skulle det vara fallet så ring då någon av oss så löser vi det tillsammans.

Vid frågor eller andra tveksamheter så är det bara att ta kontakt med oss.

Kontakt:
Mathilda Arvidsson, Ungdomsledare i Hamnkyrkan, Hillerstorp